ماژول فرستنده گیرنده IR TCRT5000 Transmitter

(دیدگاه {{model.count}} کاربر)
تعداد
نوع
ویژگی‌های محصول
  • تعداد قطعات: 12 عدد
  • ابعاد فیبر: 3.2 * 1.8 سانتی متر
  • نوع فیبر: فایبرگلاس دو رو متالیزه
  • چاپ مس: دارای چاپ آبی
28,000 تومان
آماده ارسال ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

سنسور TCRT 5000 دارای دو سنسور مادون قرمز فرستنده گیرنده می‌باشد. در این ماژول کاربردی از همین سنسور استفاده شده است. بکار گیری آی سی LM393 باعث شده برای کار با این ماژول گستره ولتاژ بیشتری را پشتیبانی کند.

ماژول فرستنده گیرنده TCRT5000 از سنسور ساطع کننده دیودی که توانایی ارسال امواج اینفرارد IR را به صورت مداوم دارد. از ویژگی های سنسور TCRT5000 توانایی در دریافت امواج اینفرارد برگشت خورده می باشد. توسط پتانسیومتر در این ماژول زمانی که قدرت سیگنال دریافتی در محدوده مناسب نباشد، می توان آن را تقویت کرد.

موارد استفاده:

پالس  شمار

تشخیص ورود کاغذ در فکس

تشخیص مانع

تشخیص خط

آموزش راه‌اندازی ماژول فرستنده گیرنده مادون قرمز TCRT5000 آردوینو

امواج فروسرخ یا مادون قرمز نوعی از امواج الکترومغناطیسی هستند که بعد از برخورد با جسم موجب گرم شدن آن می‌شود. این امواج دسته‌ای از پرتوهای نامرئی خورشید هستند. به همین سبب وقتی در مقابل نور خورشید قرار می‌گیریم احساس گرما می‌کنیم. این امواج دارای طول موج بیش تر از امواج مرئی و بسامد (فرکانس) کمتر از آن‌ها هستند. به همین دلیل در نمودار طیف الکترومغناطیس بعد از امواج مرئی قرار دارد. این امواج در نمودار بعد از رنگ قرمز در امواج مرئی، که کم‌ترین شکست را نسبت به بقیهٔ رنگ‌ها دارد قرار می‌گیرد. به همین سبب به آن‌ها امواج فروسرخ یا مادون قرمز می‌گویند.

کاربرد‌های امواج مادون قرمز

از این امواج در بسیاری ار ریموت‌های تلویزیون ها ، در تلفن همراه برای تبادل اطلاعات مانند عکس و فیلم ، در فیزیوتراپی جهت درمان بسیاری از بیماریها و کنترل درد ، ابزار‌های دید در شب بسیار از تجهیزات الکترونیکی و رباتیکی کاربرد دارد.

تعداد قطعات
12 عدد
ابعاد فیبر
3.2 * 1.8 سانتی متر
نوع فیبر
فایبرگلاس دو رو متالیزه
چاپ مس
دارای چاپ آبی
تعداد پایه ها
4 عدد
نوع کانکتور
پین هدر
ولتاژ مورد نياز
3.5 تا 5 ولت DC
3.5 تا 5 ولت DC توان
فاصله مجاز سنسور 1 تا 8 میلیمتر
سطح تجربه مورد نیاز
حرفه ای
نوع کاربرد محصول
مناسب برای استفاده صنعتی
نوع برد - ماژول
اینفرارد - IR
سازنده
arduino

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...